Czy warto wystartować ze swoim startupem?

Co łączy takie marki jak Facebook, Spotify, Airbnb i Uber? Wszystkie zaczynały jako startupy. To słowo, które napędza wyobraźnię przyszłych przedsiębiorców. Kiedy warto zainwestować w rozwój własnego biznesu? Podpowiadamy!

3 najsłynniejsze polskie startupy – sprawdź, co o nich wiesz

Czy warto wystartować ze swoim startupem?

1. Brand24 to narzędzie do monitorowania marki w Internecie (zwłaszcza w mediach społecznościowych). Projekt Michała Sadowskiego, Piotra Wierzejewskiego, Karola Wnukiewicza i Dawida Szymańskiego powstał w 2011 roku. Obecnie narzędzie obsługuje kilkadziesiąt tysięcy marek dla klientów z całego świata. Brand24 w 2012 roku otrzymało prestiżową nagrodę Aulery 2012 na najlepszy startup.

2. CallPage to aplikacja, która umożliwia właścicielowi witryny internetowej błyskawiczny kontakt z jej użytkownikami. Startup, którego założycielami są Ross Knap, Andrew Tkachiv i Sergey Butko, obecnie generuje 700 000 połączeń miesięcznie, co pozwala znacznie zwiększyć liczbę generowanych przez stronę leadów.

3. Duckie Deck to marka, która tworzy aplikacje dla dzieci i organizuje kreatywne warsztaty dla najmłodszych pod nazwą Akademia Duckie Deck. Dzięki wykorzystaniu niszy na rynku aplikacji dziecięcych osiąga sukcesy także poza Polską.

Jak założyć startup?

Choć to zrozumiałe, że, od chwili, gdy w Twojej głowie zakiełkował pomysł na własny biznes, masz ochotę natychmiast porzucić dotychczasowe zajęcie, na początku nie warto rezygnować ze stałego źródła dochodu. Przyjdzie jeszcze czas na to, aby wszystkie siły przerzucić na „nowe dziecko”. Gdy projekt zacznie raczkować, a potem stawiać pierwsze kroki, będzie można poświęcić się mu w 100%.

Zanim stworzysz pierwszą aplikację lub uruchomisz stronę internetową nowego sklepu, przyda Ci się podstawowa wiedza z zakresu prowadzenia biznesu. Sprawdź, czy w Twojej miejscowości organizowane są bezpłatne szkolenia, seminaria lub wykłady dla młodych przedsiębiorców. Może wśród Twoich znajomych jest osoba, która postawiła już pierwsze kroki w biznesie i chętnie udzieli Ci kilku dobrych rad?

Czy warto wystartować ze swoim startupem?

Jak oszacować potencjał rynkowy danego produktu lub usługi? Zastanów się, do kogo będzie skierowana Twoja oferta – określ swoją grupę docelową. Pomyśl, w jaki sposób najlepiej i najszybciej dotrzesz do potencjalnych klientów. Jakie kanały dystrybucji wykorzystasz: fora internetowe, blogi, media społecznościowe, artykuły sponsorowane czy reklamę outdoor?

Pamiętaj, że sukces w biznesie nie przychodzi od razu. Nie poddawaj się, jeżeli za pierwszym razem Twój pomysł nie wypali. Postaraj się jednak wyciągnąć z tej lekcji jak najwięcej wniosków. Może witryna internetowa wymaga ulepszenia, a może czas prezentacji produktu nie był najlepszy lub komunikat nie trafił do wybranej grupy docelowej?

Przykłady wielu polskich i zagranicznych startupów napawają optymizmem. Własny biznes to ogromne możliwości rozwoju. Choć wymaga większego poświęcenia niż praca na etacie, daje nieporównywalnie większą satysfakcję.

Avatar

  • Anna
  • Opublikowano:
    15 sty 2019 10:33

    Udostępnij

    Face Book GoldenLine LinkedIn Twitter Youtube