Najczęściej zadawane pytania

  • Co to jest pożyczka z przelewem na konto?

    Pożyczka z przelewem na konto to jedna z dwóch opcji pożyczki, którą oferujemy Klientom. Po podpisaniu umowy o pożyczkę, co odbywa się w domu Klienta, pieniądze przekazywane są na jego rachunek bankowy. Raty pożyczki spłacane są poprzez cotygodniowe przelewy bankowe lub polecenie zapłaty na rachunek Providenta. Pożyczka może być udzielona na każdy cel.

  • Co zrobić w przypadku kiedy nie mogę spłacić raty w terminie?

    Jeżeli korzystasz z obsługi domowej, w pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Doradcą Klienta, który opracuje i uzgodni plan rozwiązania problemu. W przypadku pożyczki bez obsługi domowej (tzn. spłacanej przelewem na nasze konto), w razie niespłacenia raty, zostanie naliczona opłata za opóźnienie w wysokości maksymalnie 15 zł za każdy dodatkowy kontakt telefoniczny lub wysłany list. Ta opłata odzwierciedla rzeczywisty koszt, jaki musi firma ponieść, gdy Klient spóźni się ze spłatą. Aby otrzymać dodatkową pomoc, możesz zadzwonić na numer naszej infolinii 0 801 707 990 (koszt całego połączenia wynosi 0,35 zł).

  • Czy jest możliwość wcześniejszej spłaty?

    Jest taka możliwość. W celu dokonania wcześniejszej spłaty należy skontaktować się z Doradcą Klienta. W przypadku pożyczki bez obsługi domowej (tzn. spłacanej przelewem na nasze konto) możesz zadzwonić na numer naszej infolinii 0 801 707 990 (koszt całego połączenia wynosi 0,35 zł).

  • Czy mogę uzyskać pożyczkę, mimo że wcześniej odmówiono mi pożyczki w banku lub w przypadku, gdy zostałem wpisany do rejestru dłużników - BIK?

    Provident rozpatruje wszystkie wnioski o pożyczkę. Pożyczka jest udzielana na podstawie systemu oceny zdolności kredytowej Klienta i oceny Doradcy Klienta podczas spotkania z Klientem. Udzielamy pożyczek w wysokości, która spełnia oczekiwania Klienta, i jednocześnie gwarantuje, że Klient będzie mógł ją spłacić. Zapraszamy do skorzystania z naszego Kalkulatora Pożyczki w celu obliczenia kwoty pożyczki.

  • Czy są jakieś dodatkowe opłaty oprócz tych które są zawarte w umowie?

    Nie, oprócz opłat, które wymienione są w umowie i znane są Klientowi przed jej podpisaniem, Provident nie pobiera żadnych dodatkowych opłat.

  • Czym charakteryzuje się oferta Provident Polska?

    Provident specjalizuje się w udzielaniu szybkich pożyczek gotówkowych, oferowanych Klientom indywidualnym. Provident Polska oferuje pożyczki na okres 30, 45, 60 lub 90 tygodni, spłacane w ratach tygodniowych. Klient ma możliwość wyboru sposobu spłat pożyczki między bezpośrednim przelewem na konto bankowe, a obsługą pożyczki przez Doradcę Klienta i spłatą rat w swoim domu. Oferta z obsługą domową jest atrakcyjna przede wszystkim dla tych, którzy cenią sobie kompleksową obsługę w domu, a szczególnie elastyczność jaką daje serwis świadczony przez Doradcę Klienta. Pożyczki w Provident Polska są szybko dostępne i bardzo wygodne. Do udzielenia pożyczki nie są wymagani poręczyciele. Koszty pożyczki są stałe i znane przed podpisaniem umowy przez Klienta. Firma nie stosuje żadnych ukrytych opłat.

  • Dlaczego Provident?

    Provident jest firmą, z której usług skorzystało już kilka milionów ludzi w Polsce i kilku innych krajach. Klienci obdarzają nas zaufaniem, ponieważ zawsze jesteśmy blisko nich - nasi Doradcy Klienta odwiedzają Klientów w ich domach, a więc doskonale znają i rozumieją ich codzienne potrzeby. Oferujemy naszym Klientom możliwość wyboru sposobu spłaty pożyczki. Cotygodniowe raty pożyczki mogą być odbierane podczas wizyt domowych lub też spłacane co tydzień przelewem na konto bankowe. Dbając o bezpieczeństwo Klientów, dodaliśmy do każdej pożyczki ubezpieczenie w Amplico Life S.A., gwarantujące spłatę rat na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych. Możliwe jest także przedstawienie przez Klienta indywidualnej polisy ubezpieczeniowej innego towarzystwa ubezpieczeniowego zabezpieczającej spłatę pożyczki, o ile polisa taka odpowiada zakresowi ubezpieczenia oferowanego przez Amplico Life S.A.

  • Duże banki mają swoje oddziały w całej Polsce dlaczego Provident ich nie ma?

    Provident ma aż 79 oddziałów w całej Polsce oraz 161 filii. Ponieważ jesteśmy firmą, która chce być blisko naszych Klientów - nasi Doradcy Klienta odwiedzają Klientów w ich domach, a nasze oddziały mają inną funkcję niż oddziały w bankach. To przede wszystkim miejsce pracy naszych Pracowników.

  • Jak złożyć wniosek?

    Wystarczy tylko wpisać kwotę pożyczki w Kalkulatorze Pożyczki i dalej postępować zgodnie z prostą instrukcją. Możesz również zadzwonić na numer naszej infolinii 0 801 707 990 (koszt całego połączenia wynosi 0,35 zł) i umówić się z naszym Doradcą Klienta.

  • Jaka jest Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania mojej pożyczki RRSO?

    RRSO jest różna w zależności od typu zawieranej pożyczki. Jej wysokość będzie zależeć od wybranej opcji produktu oraz od długości terminu, na który jest udzielana pożyczka. O wysokości RRSO dla udzielanej pożyczki poinformuje Doradca Klienta podczas zawierania Umowy. Wartość RRSO jest również podawana w Umowie pożyczki.


  • Jaką sumę mogę pożyczyć?

    Udzielamy pożyczek na 30, 45, 60 i 90 tygodni. Naszym nowym Klientom oferujemy szybkie pożyczki bez zbędnych formalności w kwocie od 300 do 7 000 zł. Klienci, którzy już korzystali z naszych usług, mogą ubiegać się o pożyczkę w kwocie nawet do 10 000 zł. Za każdym razem oceniamy jednak obecną sytuację Klienta i pomagamy ustalić, czy wysokość pożyczki jest odpowiednia dla jego możliwości finansowych. W celu określenia przykładowej wysokości raty spłaty, zapraszamy do skorzystania z naszego Kalkulatora Pożyczki.

  • Jakie dokumenty są wymagane przy składaniu wniosku o pożyczkę?

    Pożyczka w Providencie to pożyczka od ręki. Do złożenia wniosku konieczne jest przedstawienie dowodu tożsamości, dokumentu poświadczającego dane adresowe oraz tylko w niektórych przypadkach, zaświadczenia o dochodach. Zapraszamy do skorzystania z naszego Kalkulatora Pożyczki w celu obliczenia kwoty pożyczki.

  • Jakie produkty oferujecie poza pożyczkami gotówkowymi?

    Provident oferuje pożyczki w dwóch wariantach: w Pakiecie Gotówka oraz w Pakiecie Przelew. W Pakiecie Gotówka oferujemy dostawę gotówki do domu i obsługę Doradcy Klienta. W Pakiecie Przelew pieniądze przesyłane są na konto i przez konto spłacane.

  • Jakie są główne różnice pomiędzy pożyczką a kredytem?

    Kredyty regulowane są przez prawo bankowe i udzielane wyłącznie przez banki, a zasoby finansowe nie są ich własnością, lecz pochodzą z depozytów wniesionych przez posiadaczy lokat i depozytów bankowych. Pożyczki zostały uregulowane w kodeksie cywilnym i mogą być udzielane ze środków własnych zarówno przez osobę fizyczną, jak i instytucję. Zarówno kredyty, jak i pożyczki do 80 tys. złotych podlegają regulacji związanej z ustawa o kredycie konsumenckim.

  • Jakie są koszty mojej pożyczki?

    Odsetki zależą od rodzaju pożyczki, którą wybierzesz, a także od liczby tygodni, w ciągu których chcesz ją spłacić.

  • Jakie są warunki skorzystania z oferty?

    Aby otrzymać pożyczkę w Provident Polska należy spełnić odpowiednie warunki - być osobą pełnoletnią, posiadać stałe zameldowanie poświadczone wpisem w dowodzie osobistym oraz mieć stałe źródło dochodu (pensja, renta lub emerytura).

  • Kiedy rozpoczyna się spłata?

    Jeżeli korzystasz z opcji bez obsługi domowej, otrzymujesz pocztą Harmonogram Spłat Pożyczki z podanymi cotygodniowymi datami wpłat. Pieniądze wpłacasz na konto Providenta podane w Umowie Pożyczki. Jeżeli korzystasz z obsługi domowej otrzymujesz Kartę Spłat Pożyczki od Doradcy Klienta. Spłata rozpoczyna się po 7 dniach od otrzymania pożyczki. Kartę Spłat należy przechowywać w bezpiecznym miejscu, ponieważ zapisywane są na niej wszystkie Twoje płatności.

  • Na co Klienci przeznaczają pożyczkę zaciągniętą w Providencie?

    Ponad połowa naszych Klientów deklaruje, że pożyczone u nas pieniądze przeznacza na tzw. wydatki bieżące, tj. rachunki, leczenie, żywność, środki czystości itp. Polacy chętnie pożyczają też na wydatki związane z większym, bądź mniejszym remontem mieszkania – na ten cel pożycza ponad 20 procent zapytanych o cel pożyczki Klientów. Ponadto prawie 20 procent Klientów zaciąga pożyczkę na większe zakupy, np. samochód, sprzęt RTV lub AGD, czy meble.

  • Znajoma mi powiedziała że nie jest pewna Providenta bo to taka trochę nietypowa instytucja finansowa Co o tym sądzić?

    Główna różnica pomiędzy nami a innymi instytucjami finansowymi jest taka, że zawsze jesteśmy blisko naszych Klientów - nasi Doradcy Klienta odwiedzają Klientów w ich domach, a więc doskonale znają i rozumieją ich codzienne potrzeby. Wiemy, że nasi Klienci to ludzie żyjący w pośpiechu, szukający szybkiego rozwiązania dla swoich potrzeb finansowych. Udzielamy pożyczek bez zbędnych formalności. Chcemy być dla naszych Klientów niezawodną instytucją pożyczkową, na którą zawsze mogą liczyć. O tym, że tacy właśnie jesteśmy świadczy zaufanie, jakim obdarzają nas miliony ludzi - do tej pory z naszych usług skorzystało ponad 3 500 000 Polaków, a współpracuje z nami blisko 9 000 Doradców Klienta na terenie całego kraju. W Polsce działamy od ponad 15 lat. Jesteśmy częścią grupy finansowej IPF, której korzenie sięgają 1880 r., i która jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jesteśmy również notowani na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uzyskaliśmy tytuł firmy Przyjaznej Klientowi oraz Dobrej Marki.