Najczęściej zadawane pytania

  • Co to jest pożyczka z przelewem na konto?

    Pożyczka z przelewem na konto polega na tym, że pieniądze przelejemy na podane przez Ciebie konto. Raty pożyczki będziesz spłacać co tydzień lub miesiąc, zwykłym przelewem lub za pomocą polecenia zapłaty na nasz rachunek. Ważne! Umowę o pożyczkę podpiszesz nie wychodząc z domu – odwiedzi Cię nasz Doradca Klienta, który dopełni wszelkich formalności.


  • Co zrobić w przypadku kiedy nie mogę spłacić raty w terminie?

    Jeżeli korzystasz z obsługi domowej, w pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Doradcą Klienta, z którym wspólnie ustalicie plan rozwiązania problemu. W przypadku pożyczki bez obsługi domowej (tzn. spłacanej przelewem na nasze konto), gdy nie spłacisz raty w terminie, zostanie naliczona opłata za opóźnienie w wysokości maksymalnie 15 zł za każdy dodatkowy kontakt telefoniczny lub wysłany list przypominający o zapłacie. Opłata ta wynika z kosztów, które musimy ponieść, gdy spóźnisz się ze spłatą. Aby uzyskać dodatkowe informacje, zadzwoń na numer naszej infolinii 0 801 707 990 (koszt całego połączenia wynosi 0,35 zł).


  • Czy mam możliwość wcześniejszej spłaty?

    Oczywiście masz taką możliwość. Jeżeli chcesz dokonać wcześniejszej spłaty, skontaktuj się wcześniej ze swoim Doradcą Klienta i poinformuj go o tym. Jeżeli korzystasz z pożyczki bez obsługi domowej (tzn. spłacanej przelewem na nasze konto) możesz zadzwonić na numer naszej infolinii 0 801 707 990 (koszt całego połączenia wynosi 0,35 zł).


  • Czy mogę uzyskać pożyczkę, mimo że wcześniej odmówiono mi pożyczki w banku lub w przypadku, gdy zostałem wpisany do rejestru dłużników - BIK?

    Rozpatrujemy wszystkie wnioski o pożyczkę, bez wyjątku. Oczywiście zanim wydamy decyzję o przyznaniu Ci pożyczki musimy najpierw sprawdzić Twoją zdolność kredytową. Podczas wizyty domowej nasz Doradca Klienta poda Ci ostateczną kwotę pożyczki, jaką będziemy mogli Ci przyznać. Możesz wstępnie sam sprawdzić kwotę pożyczki, jaką możesz u nas otrzymać za pomocą Kalkulatora Pożyczki, który znajdziesz na naszej stronie internetowej.


  • Czy są jakieś dodatkowe opłaty oprócz tych zawartych w umowie?

    Nie. Opłaty, które są wymienione w umowie i z którymi zapozna Cię przed jej podpisaniem nasz Doradca Klienta są jedynymi kosztami pożyczki. Nie pobieramy dodatkowych opłat.


  • Czym charakteryzuje się oferta Provident Polska?

    Nasza oferta charakteryzuje się przede wszystkich tym, że pożyczki udzielane są w domu Klienta. Udzielamy szybkich pożyczek gotówkowych na okres 30, 45, 60 lub 90 tygodni, które spłacasz w tygodniowych ratach lub pożyczek na 3, 6, 12 miesięcy, które spłacisz w ratach miesięcznych. Możesz wybrać sposób spłaty pożyczki: bezpośredni przelew na nasze konto bankowe lub obsługę domową – spłata bezpośrednio u Doradcy Klienta. Oferta z obsługą domową jest atrakcyjna przede wszystkim dla tych, którzy cenią sobie obsługę w domu, a szczególnie elastyczność, jaką daje usługa Doradcy Klienta. Nasze pożyczki są szybko dostępne i bardzo wygodne. Nie wymagamy poręczycieli. Koszty pożyczki są stałe i znane przed podpisaniem umowy. Nie pobieramy żadnych ukrytych opłat.


  • Dlaczego powinienem wybrać Providenta?

    Jesteśmy firmą, z której usług skorzystało już kilka milionów ludzi w Polsce i kilku innych krajach. Klienci darzą nas zaufaniem, ponieważ zawsze jesteśmy blisko nich - nasi Doradcy Klienta odwiedzają Klientów w ich domach, a więc doskonale znają i rozumieją ich codzienne potrzeby. Możemy zatem dopasować pożyczkę do Twoich indywidualnych potrzeb i możliwości. Możesz też samodzielnie wybrać sposób spłaty pożyczki. Raty pożyczki mogą być odbierane podczas wizyt domowych lub też spłacane przelewem na konto bankowe. Dbając o Twoje bezpieczeństwo, do każdej pożyczki dodajemy ubezpieczenie w Amplico Life S.A., gwarantujące spłatę rat na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych. Oczywiście możesz też przedstawić indywidualną polisę ubezpieczeniową innego towarzystwa ubezpieczeniowego zabezpieczającą spłatę pożyczki, o ile posiadana przez Ciebie polisa odpowiada zakresowi ubezpieczenia oferowanego przez Amplico Life S.A.

  • Duże banki mają swoje oddziały w całej Polsce, dlaczego Provident ich nie ma?

    Provident ma aż 74 oddziały w całej Polsce oraz 164 filie. Ponieważ jesteśmy firmą, która chce być blisko naszych Klientów - nasi Doradcy Klienta odwiedzają Klientów w ich domach, a nasze oddziały mają inną funkcję niż oddziały w bankach. To przede wszystkim miejsce pracy naszych Pracowników.


  • Jak złożyć wniosek o pożyczkę?

    Wystarczy w Kalkulatorze Pożyczki wybrać kwotę pożyczki, jej rodzaj oraz sposób spłaty i dalej postępować zgodnie z prostą instrukcją. Możesz również zadzwonić na numer naszej infolinii 0 801 707 990 (koszt całego połączenia wynosi 0,35 zł) i umówić się z naszym Doradcą Klienta.


  • Jaka jest Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania pożyczki RRSO?

    RRSO jest różna w zależności od typu zawieranej pożyczki. Jej wysokość będzie zależeć od tego, jaką opcję pożyczki wybierzesz oraz od długości terminu, na który jest udzielana pożyczka. O wysokości RRSO dla wybranej przez Ciebie pożyczki poinformuje Cię Doradca Klienta podczas zawierania Umowy. Wartość RRSO jest również podawana w Umowie pożyczki.


  • Jaką sumę mogę pożyczyć?

    Udzielamy pożyczek na 30, 45, 60 i 90 tygodni z ratą tygodniową lub na 3, 6, 12 miesięcy z ratą miesięczną. Możesz u nas szybko i bez zbędnych formalności otrzymać pożyczkę w kwocie od 300 do 10 000 zł. Za każdym razem ocenimy jednak Twoją sytuację finansową i pomożemy Ci ustalić, czy kwota pożyczki, o którą się ubiegasz będzie odpowiednia dla Twoich możliwości finansowych. Możesz określić przykładową wysokości raty spłaty, korzystając z naszego Kalkulatora Pożyczki.


  • Jakie dokumenty są wymagane przy składaniu wniosku o pożyczkę?

    Pożyczka w Providencie to pożyczka od ręki. Do złożenia wniosku o pożyczkę wystarczy jedynie: dowód osobisty, dokument poświadczający dane adresowe oraz tylko w niektórych przypadkach zaświadczenie o dochodach.


  • Jakie produkty oferujecie poza pożyczkami gotówkowymi?

    Oferujemy pożyczki w dwóch wariantach: w Pakiecie Gotówka oraz w Pakiecie Przelew. W Pakiecie Gotówka gwarantujemy dostawę gotówki do domu i obsługę Doradcy Klienta. W Pakiecie Przelew pieniądze przelewamy na Twoje konto. W tym przypadku spłata również odbywa się za pomocą przelewu bankowego.


  • Jakie są główne różnice pomiędzy pożyczką a kredytem?

    Kredyty regulowane są przez prawo bankowe i udzielane wyłącznie przez banki, a zasoby finansowe nie są ich własnością, lecz pochodzą z depozytów wniesionych przez posiadaczy lokat i depozytów bankowych. Pożyczki zostały uregulowane w Kodeksie Cywilnym i mogą być udzielane ze środków własnych zarówno przez osobę fizyczną, jak i instytucję. Zarówno kredyty, jak i pożyczki do 255 550 złotych podlegają regulacji związanej z ustawą o kredycie konsumenckim.


  • Jakie będą koszty mojej pożyczki?

    Wszystkie koszty zależą od rodzaju pożyczki, którą wybierzesz, a także od okresu, w ciągu którego chcesz ją spłacić. Nasz Doradca Klienta dokładnie Cię z nimi zapozna jeszcze przed podpisaniem umowy o pożyczkę.


  • Jakie są warunki skorzystania z oferty?

    Aby otrzymać pożyczkę w Provident Polska należy spełnić następujące warunki - być osobą pełnoletnią, posiadać stałe zameldowanie poświadczone wpisem w dowodzie osobistym oraz mieć stałe źródło dochodu (pensja, renta lub emerytura).


  • Kiedy muszę zacząć spłacać swoją pożyczkę?

    Jeżeli korzystasz z opcji bez obsługi domowej, otrzymasz pocztą Harmonogram Spłat Pożyczki z podanymi cotygodniowymi lub comiesięcznymi datami wpłat. Pieniądze wpłacasz na konto Providenta podane w Umowie Pożyczki. Jeżeli korzystasz z obsługi domowej otrzymujesz Kartę Spłat Pożyczki od Doradcy Klienta. Spłata rozpoczyna się po 7 lub 30 dniach od otrzymania pożyczki. Kartę Spłat należy przechowywać w bezpiecznym miejscu, ponieważ zapisywane są na niej wszystkie Twoje płatności.


  • Na co Klienci przeznaczają pożyczkę zaciągniętą w Providencie?

    Ponad połowa naszych Klientów deklaruje, że pożyczone u nas pieniądze przeznacza na tzw. wydatki bieżące tj. rachunki, leczenie, żywność, środki czystości itp. Polacy chętnie pożyczają też na wydatki związane z większym, bądź mniejszym remontem mieszkania – na ten cel pożycza ponad 20 procent zapytanych o cel pożyczki Klientów. Ponadto prawie 20 procent Klientów zaciąga pożyczkę na większe zakupy np. samochód, sprzęt RTV lub AGD, czy meble.


  • Na jakich zasadach Provident udziela pożyczek?

    Przed zawarciem umowy pożyczki Klient wypełnia odpowiedni wniosek o pożyczkę oraz otrzymuje formularz informacyjny dotyczący kredytu konsumenckiego.

    Spłata zobowiązania (łącznego zobowiązania do spłaty) będzie następować przelewem na konto pożyczkodawcy albo w przypadku wyboru dodatkowej usługi w Pakiecie Gotówka gotówką za pośrednictwem Doradcy Klienta w miejscu zamieszkania Klienta (dług odbiorczy).

    Zgodnie z Ustawą o kredycie konsumenckim, Klient może odstąpić od umowy pożyczki bez podania przyczyn w terminie 14 dni od daty jej zawarcia. Odpowiednie zapisy dotyczące odstąpienia znajdują się w umowie, a formularz odstąpienia od umowy dołączony jest do każdej umowy pożyczki.

    W każdym czasie Klient może spłacić pożyczkę (łączne zobowiązanie do spłaty) w całości lub w części przed ustalonym terminem spłaty bez względu na to czy uprzedził o zamiarze wcześniejszej spłaty Pożyczkodawcę. W takim przypadku Klientowi przysługuje prawo do pomniejszenia całkowitego kosztu pożyczki o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy pożyczki, chociażby Klient poniósł je przed tą spłatą. Pomniejszenie dotyczy łącznej kwoty odsetek, kosztu ubezpieczenia oraz w przypadku wyboru przez klienta Pakietu Gotówka także odpowiedniego pomniejszenia opłaty za obsługę pożyczki w domu. 

    Umowa sporządzona jest na piśmie w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Klient, a drugi pożyczkodawca.

    Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej.

    We wszystkich kwestiach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Ustawy o kredycie konsumenckim, Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa.

    Wszelkie reklamacje oraz zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych należy składać w formie pisemnej na adres: Provident Polska S.A., Centrum Kontaktów z Klientami, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa, emailem na adres: bok@provident.pl lub telefonicznie pod numerem 600 400 150, 22 320 49 55 lub 801 707 960.

    Więcej informacji o naszej umowie można znaleźć w przygotowanej przez nas animacji dostępnej tutaj.


  • Znajoma powiedziała mi, że nie jest pewna Providenta, bo to taka trochę nietypowa instytucja finansowa. Co o tym sądzić?

    Główna różnica pomiędzy nami a innymi instytucjami finansowymi jest taka, że zawsze jesteśmy blisko naszych Klientów - nasi Doradcy Klienta odwiedzają Klientów w ich domach, a więc doskonale znają i rozumieją ich codzienne potrzeby. Wiemy, że nasi Klienci to ludzie żyjący w pośpiechu, szukający szybkiego rozwiązania dla swoich potrzeb finansowych. Udzielamy pożyczek bez zbędnych formalności. Chcemy być dla naszych Klientów niezawodną instytucją pożyczkową, na którą zawsze mogą liczyć. O tym, że tacy właśnie jesteśmy świadczy zaufanie, jakim obdarzają nas miliony ludzi - do tej pory z naszych usług skorzystało blisko 4 miliony Polaków i współpracuje z nami blisko 9 000 Doradców Klienta na terenie całego kraju. W Polsce działamy od ponad 17 lat. Jesteśmy częścią grupy finansowej IPF, której korzenie sięgają 1880 r. i która jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jesteśmy również notowani na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Otrzymaliśmy też kilkukrotnie wyróżnienie przyznawane przez konsumentów - Dobrą Markę.