/ Deklaracja dostępności

Oświadczenie o dostępności

Niniejsze oświadczenie dotyczy treści opublikowanych w domenach: provident.pl, krokdougody.pl, nachwile.pl, providentpozyczka.pl oraz providentdlafirm.pl które to domeny zostały zaprojektowane z myślą o jak najszerszym gronie użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami. Oświadczenie to nie dotyczy innych treści ani stron opublikowanych w innych subdomenach.

 

Zaangażowanie w dostępność

W Provident Polska S.A. zobowiązujemy się do tworzenia cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego środowiska włączającego poprzez wdrażanie zasad dostępności we wszystkich aspektach naszej działalności. Dążymy do ciągłego doskonalenia doświadczeń użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z Europejskim Aktem o Dostępności (EAA) oraz ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dostępność traktujemy nie tylko jako obowiązek prawny, ale jako kluczowy element naszej kultury zorientowanej na Klienta i długoterminowej strategii cyfrowej.

Choć pełna zgodność wymaga dalszych działań, podjęliśmy już istotne kroki w celu identyfikacji barier dostępności i ustalenia priorytetów w zakresie ich usuwania. Dostępność jest stopniowo integrowana z naszymi procesami biznesowymi jako część szerszych działań na rzecz poprawy doświadczeń użytkowników i spełniania rosnących wymagań prawnych i etycznych.

 

Informacje o oferowanych usługach

Informacje o oferowanych i świadczonych przez Provident Polska S.A. usługach objętych wymogami dostępności oraz informacje niezbędne do korzystania z tych usług zamieszczone są w dedykowanych zakładkach na stronie provident.pl, krokdougody.pl, nachwile.pl,providentpozyczka.pl oraz providentdlafirm.plWzorce umowne dotyczące poszczególnych usług i inne dokumenty dotyczące usług w formacie PDF dostępne są do pobrania pod adresem dokumenty-do-pobrania. Dokumenty te nie spełniają jeszcze wszystkich wymogów dostępności (np. brak tagów, niewłaściwa kolejność czytania, scany których nie odczytają czytniki automatyczne). Jeśli potrzebujesz pomocy z niedostępnymi dokumentami PDF, skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelkich starań, aby w miarę możliwości udostępnić użytkownikowi treść w odpowiedni sposób.

 

Dostepność informacyjno - komunikacyjna

Provident Polska S.A. dąży do zapewnienia, aby materiały informacyjne, komunikaty i dokumenty były sformułowane w prostym, jasnym i zrozumiałym języku, umożliwiającym ich pełne i świadome wykorzystanie przez osoby o różnych poziomach kompetencji językowych, w tym osoby o szczególnych potrzebach. Zasady prostego języka są wdrażane stopniowo w naszych materiałach informacyjnych, komunikatach i dokumentach.

 

Dostępność cyfrowa

Status zgodności strony internetowej

Na potrzeby Provident Polska S.A. w czerwcu 2025 r. przeprowadzony został zewnętrzny audyt dostępności w zakresie zgodności z wytycznymi WCAG 2.1 (poziomy A i AA) dla domeny provident.pl, krokdougody.pl, a tym samym dla domen nachwile.pl, providentpozyczka.pl oraz providentdlafirm.pl opartych na tym samym systemie CMS. 

Ocena przykładowych stron ujawniła 65,7% zgodności z odpowiednimi kryteriami metodologii testowania WCAG oraz średni poziom zgodności na poziomie 60,7% dla całej usługi. W rezultacie strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi dostępności WCAG 2.1. Oświadczenie dotyczące dostępności strony internetowej zostało przygotowane zgodnie z metodologią EN 301 549 oraz na podstawie wyników raportu z wyżej wskazanego audytu. Ocena ta stanowi punkt wyjścia dla planu naprawczego.

 

Podsumowanie zidentyfikowanych problemów z dostępnością cyfrową

Audyt wykazał niezgodności z kryteriami WCAG 2.1, które wpływają na użyteczność i dostępność stron dla osób korzystających z technologii wspomagających. Zidentyfikowane problemy z dostępnością obejmują:

  • Strona nie zawsze dostosowuje się poprawnie do rozmiaru ekranu i orientacji urządzenia (kryterium 1.3.4, 1.4.10).
  • Niektóre grafiki i elementy nietekstowe nie posiadają alternatywnych opisów (kryterium 1.1.1).
  • Niektóre formularze nie zawierają poprawnych etykiet rozpoznawanych przez czytniki ekranu (kryterium 1.3.5, 4.1.2).
  • Nie wszystkie elementy interfejsu są dostępne z poziomu klawiatury (kryterium 2.1.1).
  • Występują nieprawidłowości w strukturze semantycznej strony (kryterium 1.3.1, 4.1.1).
  • Część treści ma zbyt niski kontrast między tekstem a tłem (kryterium 1.4.3, 1.4.11).
  • Brakuje logicznego i widocznego porządku fokusu oraz wskaźników aktywności (kryterium 2.4.3, 2.4.7).
  • Dynamiczne komunikaty (np. błędy formularza) nie są zawsze przekazywane użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających (kryterium 4.1.3).
  • Elementy prezentowane tylko po najechaniu kursorem nie są dostępne za pomocą klawiatury (kryterium 1.4.13).

 

Plan naprawczy w zakresie dostępności cyfrowej

Plan naprawczy opiera się na wynikach przeprowadzonej oceny, a zidentyfikowane luki są priorytetyzowane według wpływu na doświadczenie użytkownika i zgodność z przepisami. Niektóre problemy można rozwiązać szybko, inne wymagają bardziej złożonych zmian technologicznych. Wdrożenie będzie przebiegać etapami, a kolejne wersje strony będą sukcesywnie poprawiane.

Pierwszym krokiem było wdrożenie widgetu UserWay, który zwiększa dostępność stron internetowych.

 

Inne usługi cyfrowe

Choć deklaracja dostępności dotyczy provident.pl, krokdougody.pl, nachwile.pl, providentpozyczka.pl oraz providentdlafirm.pl, prowadzimy również ocenę dostępności innych usług cyfrowych, takich jak:

  • Aplikacja mobilna ProviGo (do pobrania ze Sklepu Play oraz App Store).
  • Centrum kontaktu (telefon, e-mail, czat)
  • Informacje kontaktowe i opinie

 

Zasady zgłaszania i rozpatrywania skarg dotyczących dostępności

Każdy konsument może zgłosić skargę na niezapewnienie przez Provident Polska S.A. spełnienia wymagań dostępności. Poniżej metody możliwości zgłaszania skarg:

  • Na piśmie: osobiście w siedzibie głównej Provident Polska, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa albo przesyłką pocztową na adres: Provident Polska S.A., Departament Obsługi Klienta, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa albo przesyłką nadaną w placówce podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej,
  • W postaci elektronicznej: e-mailem: na adres bok@provident.pl albo na adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-78988-31223-SAFDT-23,
  • Ustnie: telefonicznie pod numerem 600 400 150 (koszt połączenia według taryfy operatora) albo osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie głównej Provident Polska, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa.
  • Skargi powinny zawierać imię i nazwisko konsumenta, adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem, wskazanie usługi (usługa udzielenia pożyczki lub usługa wydania karty kredytowej), której dotyczy skarga oraz wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Provident Polska S.A. Skargę, która nie zawiera informacji określonych w poprzednim zdaniu pozostawia się bez rozpatrzenia. Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę.

    Provident Polska S.A. udziela konsumentowi odpowiedzi na skargę bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi. Odpowiedź na skargę będzie udzielona w formie wskazanej przez konsumenta jako preferowana.

    W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie powyższych 30 dni kalendarzowych Provident Polska S.A.  wyjaśni konsumentowi przyczynę opóźnienia, wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy jednak niż 60 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi. Do zachowania terminu udzielenia odpowiedzi na skargę wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. W przypadku niedotrzymania terminu rozpatrzenia skargi uważa się ją za rozpatrzoną zgodnie z wnioskiem konsumenta.

 

Dane kontaktowe w sprawie dostępności usług:

Zachęcamy do przesyłania opinii na temat dostępności naszych usług. W przypadku trudności prosimy o kontakt:

  • Email: bok@provident.pl
  • Telefon: 600 400 150 (koszt połączenia według taryfy operatora)

Alternatywne formy kontaktu (tłumacz Polskiego Języka Migowego, czat tekstowy czy formularz kontaktowy) na dzień publikacji deklaracji nie są dostępne. Na wszystkie zgłoszenia odpowiemy możliwie jak najszybciej, nie później niż w ciągu 30 dni od ich otrzymania.

Data publikacji: 28 czerwca 2025 roku.

Data aktualizacji: 22 lipca 2025 roku.

Oświadczenie będzie aktualizowane w miarę postępów.