Oświadczenie o dostępności
Niniejsze oświadczenie dotyczy treści opublikowanych w domenie: provident.pl, która to domena została zaprojektowana z myślą o jak najszerszym gronie użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami. Oświadczenie to nie dotyczy innych treści ani stron opublikowanych w różnych subdomenach.
Zaangażowanie w dostępność
W Provident Polska S.A. zobowiązujemy się do tworzenia cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego środowiska włączającego poprzez wdrażanie zasad dostępności we wszystkich aspektach naszej działalności. Dążymy do ciągłego doskonalenia doświadczeń użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z Europejskim Aktem o Dostępności (EAA) oraz ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dostępność traktujemy nie tylko jako obowiązek prawny, ale jako kluczowy element naszej kultury zorientowanej na Klienta i długoterminowej strategii cyfrowej. Choć pełna zgodność wymaga dalszych działań, podjęliśmy już istotne kroki w celu identyfikacji barier dostępności i ustalenia priorytetów w zakresie ich usuwania. Dostępność jest stopniowo integrowana z naszymi procesami biznesowymi jako część szerszych działań na rzecz poprawy doświadczeń użytkowników i spełniania rosnących wymagań prawnych i etycznych.
Informacje o oferowanych usługach
Informacje o oferowanych i świadczonych przez Provident Polska S.A. usługach objętych wymogami dostępności oraz informacje niezbędne do korzystania z tych usług zamieszczone są w dedykowanych zakładkach na stronie provident.pl Wzorce umowne dotyczące poszczególnych usług i inne dokumenty dotyczące usług w formacie PDF dostępne są do pobrania pod adresem: www.provident.pl/dokumenty-do-pobrania. Dokumenty te nie spełniają jeszcze wszystkich wymogów dostępności (np. brak tagów, niewłaściwa kolejność czytania, scany których nie odczytają czytniki automatyczne). Jeśli potrzebujesz pomocy z niedostępnymi dokumentami PDF, skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelkich starań, aby w miarę możliwości udostępnić użytkownikowi treść w odpowiedni sposób.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Provident Polska S.A. dąży do zapewnienia, aby materiały informacyjne, komunikaty i dokumenty były sformułowane w prostym, jasnym i zrozumiałym języku, umożliwiającym ich pełne i świadome wykorzystanie przez osoby o różnych poziomach kompetencji językowych, w tym osoby o szczególnych potrzebach. Zasady prostego języka są wdrażane stopniowo w naszych materiałach informacyjnych, komunikatach i dokumentach.
Dostępność cyfrowa
Status zgodności strony internetowej
Na potrzeby Provident Polska S.A. przygotowano wstępną ocenę dostępności serwisu internetowego provident.pl. Wnioski zawarte w ocenie oparto na analizie raportów z audytów przeprowadzonych przez spółki z innych krajów europejskich należące do grupy Provident, które korzystają z tego samego systemu CRM. Dodatkowo, uwzględniono wymagania wynikające z europejskich standardów dostępności, w tym wytyczne WCAG 2.1 (poziomy A i AA) oraz normę EN 301 549, stanowiącą techniczną podstawę Europejskiego Aktu o Dostępności. Na tej podstawie przyjęto, że strona internetowa jest obecnie częściowo zgodna z obowiązującymi standardami – wiele kluczowych funkcji spełnia wymagania, jednak mogą występować bariery dostępności, które zostaną szczegółowo zidentyfikowane w ramach planowanego audytu lokalnego. Ocena ta stanowi punkt wyjścia dla planu naprawczego. Szczegółowego raportu dostępności strony internetowej spodziewamy się do końca lipca 2025 roku.
Podsumowanie zidentyfikowanych problemów z dostępnością cyfrową
Audyt wykazał niezgodności z kryteriami WCAG 2.1, które wpływają na użyteczność i dostępność strony dla osób korzystających z technologii wspomagających. Najczęstsze problemy to:
- Ograniczona liczba tekstów alternatywnych oraz teksty alternatywne niezgodne ze standardami WCAG dla elementów graficznych.
- Niewystarczająca struktura treści (np. brak nagłówka h1, niespójne poziomy nagłówków).
- Niewystarczający kontrast kolorystyczny niektórych elementów interfejsu.
- Częściowa obsługa klawiatury (np. w przypadku podpowiedzi, modali) jest niemożliwa.
- Formularze i komponenty interfejsu wymagają lepszego oznaczenia (wizualnego i / lub programowego).
- Elementy dynamiczne (np. komunikaty, podpowiedzi), które są nie zawsze dostępne z poziomu klawiatury lub czytników ekranu.
- Dokumenty PDF niespełniające standardów dostępności (np. brak tagów, niewłaściwa kolejność czytania, scany których nie odczytają czytniki automatyczne).
Plan naprawczy w zakresie dostępności cyfrowej
Plan naprawczy opiera się na wynikach przeprowadzonej oceny, a zidentyfikowane luki są priorytetyzowane według wpływu na doświadczenie użytkownika i zgodność z przepisami. Niektóre problemy można rozwiązać szybko, inne wymagają bardziej złożonych zmian technologicznych. Wdrożenie będzie przebiegać etapami, a kolejne wersje strony będą sukcesywnie poprawiane. Pierwszym krokiem jest wdrożenie widgetu UserWay, który ułatwi pracę czytników dla osób niewidzących i słabowidzących.
Inne usługi cyfrowe
Choć deklaracja dostępności dotyczy głównie strony provident.pl oraz podstron w ramach tej domeny, prowadzimy również ocenę dostępności innych usług cyfrowych, takich jak:
- Portal klienta dostępny pod adresem provident.pl/login
- Aplikacja mobilna ProviGo (do pobrania ze Sklepu Play oraz App Store).
- Centrum kontaktu (telefon, e-mail, czat)
- Informacje kontaktowe i opinie
Zasady zgłaszania i rozpatrywania skarg dotyczących dostępności
Każdy konsument może zgłosić skargę na niezapewnienie przez Provident Polska S.A. spełnienia wymagań dostępności. Poniżej metody możliwości zgłaszania skarg:
- Na piśmie: osobiście w siedzibie głównej Provident Polska, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa albo wysłana przesyłką pocztową na adres: Provident Polska S.A., Departament Obsługi Klienta, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa albo nadana w placówce podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej,
- W postaci elektronicznej: e-mailem: na adres bok@provident.pl albo na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych Pożyczkodawcy: AE:PL-78988-31223-SAFDT-23,
- Ustnie: telefonicznie pod numerem 600 400 150 (koszt połączenia według taryfy operatora) albo osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie głównej Provident Polska, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa.
Skargi powinny zawierać imię i nazwisko konsumenta, adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem, wskazanie usługi bankowości detalicznej (usługa udzielenia pożyczki lub usługa wydania karty kredytowej), której dotyczy skarga oraz wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia usługa bankowości detalicznej, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Provident Polska S.A. skargę, która nie zawiera informacji określonych w poprzednim zdaniu pozostawia się bez rozpatrzenia. Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę bankowości detalicznej. Provident Polska S.A. udziela konsumentowi odpowiedzi na skargę bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi. Odpowiedź na skargę będzie udzielona w formie wskazanej przez konsumenta jako preferowana. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie powyższych 30 dni kalendarzowych Provident Polska S.A. wyjaśni konsumentowi przyczynę opóźnienia, wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy jednak niż 60 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi. Do zachowania terminu udzielenia odpowiedzi na skargę wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. W przypadku niedotrzymania terminu rozpatrzenia skargi uważa się ją za rozpatrzoną zgodnie z wnioskiem konsumenta.
Dane kontaktowe w sprawie dostępności usług:
Zachęcamy do przesyłania opinii na temat dostępności naszych usług. W przypadku trudności prosimy o kontakt:
- Email: bok@provident.pl
- Telefon: 600 400 150 (koszt połączenia według taryfy operatora)
Alternatywne formy kontaktu (tłumacz Polskiego Języka Migowego, czat tekstowy czy formularz kontaktowy) na dzień publikacji deklaracji nie są dostępne. Na wszystkie zgłoszenia odpowiemy możliwie jak najszybciej, nie później niż w ciągu 30 dni od ich otrzymania.
Data publikacji: 28 czerwca 2025 roku.
Oświadczenie będzie aktualizowane w miarę postępów.