Reklamacje
Wszelkie reklamacje oraz wnioski dotyczące realizacji uprawnień Klienta wynikających z przepisów prawa o ochronie danych osobowych należy składać:
- na piśmie: osobiście w siedzibie głównej Pożyczkodawcy, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa albo wysłana przesyłką pocztową na adres: Provident Polska S.A., Departament Obsługi Klienta, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa albo nadana w placówce podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej,
- w postaci elektronicznej: e-mailem: na adres bok@provident.pl albo na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych Pożyczkodawcy: AE:PL-78988-31223-SAFDT-23,
- ustnie: telefonicznie pod numerem 600 400 150 (koszt połączenia według taryfy operatora) albo osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w siedzibie głównej Pożyczkodawcy.
Reklamacje powinny zawierać imię, nazwisko, adres do korespondencji Klienta oraz numer umowy pożyczki, której dotyczy reklamacja, a także wskazywać wraz ze szczegółowym opisem zastrzeżenia Klienta dotyczące usług świadczonych przez Pożyczkodawcę oraz oczekiwania dotyczące sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. W przypadku składania reklamacji w formie pisemnej reklamacja powinna zawierać również podpis Klienta.
Pożyczkodawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację będzie udzielona w formie pisemnej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji poprzez jej wysłanie pocztą na adres Klienta. Odpowiedź na reklamację może zostać dostarczona pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek Klienta. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie powyższych 30 dni Pożyczkodawca wyjaśni Klientowi przyczynę opóźnienia, wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy jednak niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu udzielenia odpowiedzi na reklamację wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. W przypadku niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji uważa się ją za rozpatrzoną zgodnie z wnioskiem Klienta.
Pouczenie o polubownej formie rozwiązywania sporów
Spory związane z Umową mogą być rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo dla miejsca zamieszkania Klienta, a w przypadku, gdy dany pozew składany jest przeciwko Pożyczkodawcy również przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Pożyczkodawcy. Na etapie poprzedzającym postępowanie sądowe Klient lub Pożyczkodawca mają możliwość podjęcia próby rozstrzygnięcia ewentualnego sporu przez mediatora powołanego w trybie określonym w art. 1831 – 18315 ustawy Kodeks postępowania cywilnego. W takim przypadku mediację prowadzi się na podstawie umowy o mediację albo postanowienia sądu kierującego strony do mediacji. Umowa o mediację może być zawarta także przez wyrażenie przez stronę zgody na mediację, gdy druga strona złożyła wniosek o przeprowadzenie mediacji, o którym mowa w art. 1836 § 1 Kodeksu postępowania cywilnego. Mediatorowi przysługuje wynagrodzenie i zwrot wydatków związanych z przeprowadzeniem mediacji, chyba że wyraził zgodę na prowadzenie mediacji bez wynagrodzenia, a wynagrodzenie i zwrot wydatków obciąża strony. Wynagrodzenie mediatora regulowane jest rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie wysokości wynagrodzenia i podlegających zwrotowi wydatków mediatora w postępowaniu cywilnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 921). Klient ma również możliwość podjęcia próby rozstrzygnięcia ewentualnego sporu w drodze mediacji za pośrednictwem miejskiego (powiatowego) rzecznika praw konsumentów lub organizacji konsumenckich, w tym Federacji Konsumentów (poprzez zwrócenie się do tych podmiotów z wnioskiem o podjęcie postępowania mediacyjnego), a także skorzystania na wniosek Klienta z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (zgodnie z art. 36 lub 37 ustawy o Inspekcji Handlowej) poprzez przesłanie wniosku do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w postaci i na adres wskazany na stronie internetowej wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej, albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej w postaci i na adres wskazany na stronie internetowej wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej. Klient może również zwrócić się do Rzecznika Finansowego w trybie i na warunkach określonych w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym z wnioskiem o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów między Klientem a Pożyczkodawcą. Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich właściwym dla Pożyczkodawcy jest Rzecznik Finansowy (adres strony internetowej Rzecznika Finansowego www.rf.gov.pl) („Rzecznik”). Wniosek do Rzecznika należy przesłać pisemnie pod adresem siedziby Rzecznika: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa bądź elektronicznie pod adresem biuro@rf.gov.pl lub poprzez adres ePUAP (adres ePUAP: / /RzecznikFinansowy/domyslna) lub adres do eDoręczeń (adres do eDoręczeń: AE:PL-82898-28814-BHBGA-15) . Wraz ze złożeniem wniosku, Klient uiszcza opłatę w wysokości 50 zł na rachunek Rzecznika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rzecznik może zwolnić Klienta z obowiązku uiszczania opłaty. Postanowienia niniejszego punktu nie są zapisem na sąd polubowny, nie są wyrażeniem zgody Pożyczkodawcy na udział w powyższych pozasądowych postępowaniach w sprawie rozwiązania sporów konsumenckich i nie wyłączają właściwości sądu powszechnego określonej w zdaniu pierwszym.