• Phone 600 400 173

    Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora

Twoja sprawa jest aktualnie obsługiwana
w Departamencie Windykacji?
Nie zwlekaj. Porozmawiaj z nami.

Współpraca z nami
daje szansę na:

Jeśli chcesz poznać szczegóły
zadzwoń na numer 600 400 173

Otrzymanie kolejnej
oferty pożyczki

Uniknięcie
odsetek

Rozłożenie
zadłużenia
na raty

Obsługę
sprawy przez
dedykowaną osobę

Uniknięcie
wpisu danych
do BIGów

Uniknięcie kosztów
sądowych

Uniknięcie kosztów
komorniczych

Uniknięcie
sprzedaży
wierzytelności

Zobacz więcej

A może
krok do ugody?

Ugoda to nowa umowa, która pozwoli Ci uregulować zaległości na nowych zasadach.
Dzięki zawarciu ugody możesz spłacić swoje zobowiązanie w dogodnych miesięcznych ratach.

Twoje korzyści z zawarcia ugody:

Zatrzymanie
działań
windykacyjnych

Zatrzymanie naliczania
odsetek za opóźnienie
w spłacie

w przypadku wywiązywania się
z zawartej ugody

Budowanie
pozytywnej historii
pożyczkowej

Wycofanie danych
z BIGów

Obsługa
sprawy przez
opiekuna

Zatrzymanie
działań
windykacyjnych

Zatrzymanie naliczania
odsetek za opóźnienie
w spłacie

w przypadku wywiązywania się
z zawartej ugody

Budowanie
pozytywnej historii
pożyczkowej

Wycofanie danych
z BIGów

Obsługa
sprawy przez
opiekuna

Dowiedz się więcej

Pytania i
odpowiedzi

Dlaczego podczas rozmowy telefonicznej Pracownicy Provident Polska SA proszą mnie o podanie nr PESEL lub daty urodzenia?

Dbamy o bezpieczeństwo danych naszych Klientów, dlatego musimy potwierdzić tożsamość osoby, z którą rozmawiamy. Musimy mieć pewność, że rozmawiamy z osobą, której sprawa dotyczy a nie osobą do tego nieuprawnioną.

Do mojego domu przyszedł Windykator Terenowy. Czy jest to pracownik Provident Polska SA?

Tak. Kierownik ds. Windykacji Terenowej jest pracownikiem Provident Polska SA, co potwierdza dokument pełnomocnictwa, który posiada przy sobie w trakcie wizyt.
Może on kontaktować się z Klientami Provident Polska SA w celu odzyskania należności. Kierownik może kontaktować się z Klientem telefonicznie bądź w jego miejscu zamieszkania. Kierownik ma możliwość negocjowania spłaty zadłużenia, zawierania ugód na podstawie obowiązujących w firmie Provident Polska SA procedur i standardów.
Kierownik ds. Windykacji Terenowej ma możliwość odbioru pieniędzy w gotówce.

Czy firma Provident Polska SA może przekazać moją sprawę do obsługi firmy windykacyjnej?

Tak. Firma Provident Polska SA może przekazać sprawę do obsługi firmy windykacyjnej na podstawie umowy regulującej kwestie obsługi sprawy, udzielonego pełnomocnictwa oraz przetwarzania danych osobowych. Do przekazania sprawy Klienta do obsługi zewnętrznej firmy windykacyjnej nie jest potrzebna jego zgoda.

Czy firma Provident Polska SA może sprzedać mój dług innemu podmiotowi?

Tak. Firma Provident Polska SA może, na mocy cesji wierzytelności, zbyć wierzytelność innemu podmiotowi. Jest to zgodne z prawem i nie wymaga zgody Klienta.

Czy firma Provident Polska SA może skierować sprawę na drogę sądową?

Tak. Jeżeli polubowne odzyskanie należności nie przynosi skutku, firma Provident Polska SA może skorzystać z drogi sądowej. Skierowanie sprawy na drogę sądową może w przypadku uwzględnienia roszczenia przez sąd wiązać się dla Klienta z koniecznością uiszczenia dodatkowo kosztów procesu sądowego, przez co w przypadku uzyskania prawomocnego orzeczenia sadu zasądzającego należność na rzecz Provident Polska SA kwota należności do spłaty wzrośnie.

Czy firma Provident Polska SA może skierować sprawę do obsługi komornika?

Tak, ale wyłącznie po wcześniejszym skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego i po otrzymaniu prawomocnego i wykonalnego orzeczenia sądu (nakazu zapłaty lub wyroku) uwzględniającego pozew Provident Polska SA. Wówczas będzie możliwe skierowanie sprawy do postępowania egzekucyjnego, tj. przekazanie sprawy do komornika sądowego.

Co się stanie jak sprawa zostanie skierowana do egzekucji komorniczej?

Zadaniem komornika sądowego jest odzyskanie należności wskazanych w nakazie zapłaty/wyroku wydanym przez sąd, dlatego też komornik będzie szukał źródeł dochodów lub majątku, aby dług odzyskać. Komornik sądowy może zająć wynagrodzenie, konto bankowe, lub ruchomość na poczet spłaty długu. Postępowanie egzekucyjne komornika wiąże się dodatkowo z kolejnymi kosztami (opłaty komorniczej oraz kosztów czynności podjętych przez komornika), co powoduje zwiększenie należności koniecznej do spłaty.

Czy w sytuacji bezskutecznej egzekucji komorniczej dług zostanie umorzony?

Nie. W sytuacji, kiedy komornik sądowy nie może wyegzekwować zwrotu należności postępowanie egzekucyjne zostaje umorzone. Nie jest to jednoznaczne z umorzeniem zadłużenia. Wierzyciel może próbować samodzielnie odzyskać należność bądź skierować sprawę do ponownej egzekucji w późniejszym terminie.

Czy firma Provident Polska SA może umieścić moje dane osobowe, informacje na temat udzielonej pożyczki w BIK (Biurze Informacji Kredytowej)?

Tak. Jednak w przypadku instytucji finansowych spoza sektora bankowego wymagana jest zgoda Klienta na przekazywanie jego danych osobowych oraz historii spłaty pożyczki. Jednak w sytuacji kiedy Klient NIE SPŁACI SWOICH ZOBOWIĄZAŃ TERMINOWO, a opóźnienie przekroczyło 60 dni (i upłynęło 30 dni od poinformowania Klienta przez Provident Polska SA o tym opóźnieniu oraz o zamiarze przetwarzania danych Klienta bez jego zgody) wówczas Provident Polska SA ma prawo przekazać dane do BIK. Dane mogą być przetwarzane przez okres 5 lat od spłaty kredytu.

Czy moje dane mogą zostać przekazane do BIK jeżeli nie wyraziłem na to zgody?

Tak. W sytuacji, kiedy Klient NIE SPŁACI SWOICH ZOBOWIĄZAŃ TERMINOWO, a opóźnienie przekroczyło 60 dni (i upłynęło 30 dni od poinformowania Klienta przez Provident Polska SA o tym opóźnieniu oraz o zamiarze przetwarzania danych Klienta bez jego zgody) wówczas Provident Polska SA ma prawo przekazać dane do BIK. Dane mogą być przetwarzane przez okres 5 lat od spłaty kredytu.

Jakie dane Provident Polska SA może przekazać do BIK?

Do BIK firma Provident Polska SA może przekazać: pełne dane osobowe Klienta, dane dotyczące pożyczki, informacje dotyczące spłacania pożyczki, zgodę na przetwarzanie danych klienta w BIK. Zgoda klienta nie będzie wymagana w sytuacji, kiedy klient nie spłacał swoich zobowiązań terminowo, a opóźnienie przekroczyło 60 dni i upłynęło 30 dni od poinformowania Klienta przez Provident Polska SA o tym opóźnieniu oraz o zamiarze przetwarzania danych Klienta w BIK bez jego zgody.

Czy na etapie windykacji numer konta jest taki sam, jak ten, który otrzymałem przy podpisaniu umowy?

Nie. Na etapie windykacji, każdej sprawie naszych Klientów nadajemy nowy indywidualny numer konta, na który należy wpłacić zaległość. O zmianie numeru konta Klient jest informowany w korespondencji.

Chciałbym porozmawiać na temat spłaty mojego zadłużenia. Pod jaki numer powinienem zadzwonić?

Można się z nami skontaktować pod nr telefonu: pod numerem 801 777 000, 600 400 173 lub (22) 320 49 53 (opłata za minutę zgodna z cennikiem operatora sieci, z której wykonywane jest połączenie). Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 8-20 oraz w soboty w godzinach: 9 -15. Zachęcamy do kontaktu w godzinach naszej pracy.

Dodatkowo można skontaktować się z nami pod adresem e-mail: windykacja@provident.pl lub wysyłając SMS o treści „KONTAKT” na numer telefonu 606 660 753. Nasz pracownik oddzwoni na podany numer.

Czy na etapie windykacji jest możliwość spłaty w ratach?

W Departamencie Windykacji podchodzimy do każdego Klienta indywidualnie. Dlatego zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu: 600 400 469, aby dowiedzieć się więcej na temat możliwości dogodnej spłaty zadłużenia.

Przygotowaliśmy również specjalną stronę internetową, gdzie Klient może zawnioskować o ugodę pozostawiając swoje dane kontaktowe i my niezwłocznie oddzwaniamy do naszych Klientów.

Zapraszamy do odwiedzenia strony: https://krokdougody.pl/

W jaki sposób mogę dokonać płatności na etapie windykacji?

Należność można uregulować korzystając z:

  • Narzędzi elektronicznych:
    • QR Code
      Po zeskanowaniu telefonem lub tabletem QR kodu, Klient zostanie przekierowany na stronę gdzie wyświetli się aktualne saldo zadłużenia, ustalona kwotę do spłaty lub kwota miesięcznej raty lub na bieżąco będzie można kontrolować aktualny stan zadłużenia.
      Następnie Klient może wybrać opcję spłaty poprzez przelewy24. Podstawi się numer rachunku, a także kwota do wpłaty. Dzięki temu nasi Klienci nie tracą czasu na wypełnianie danych w klasycznym przelewie. Natomiast my odnotujemy płatności już po 2 godzinach.
    • Pay by Link.
      Po kliknięciu w link Klient zostanie przekierowany do płatności przelewy24. Podstawi się numer rachunku, a także kwota do wpłaty. Dzięki temu nasi Klienci nie tracą czasu na wypełnianie danych w klasycznym przelewie. Natomiast my odnotujemy płatności już po 2 godzinach.
    • Przelew elektroniczny
      Klient na pismach otrzymuje numer konta bankowego, na który powinien wpłacać wymaganą kwotę. Może to zrobić zlecając przelew ze swojego konta bankowego na wskazany w piśmie rachunek.
  • Narzędzi tradycyjnych:
    • Nadanie polecenia przelewu na poczcie lub w banku
      Jest to klasyczna forma uregulowania należności przez Klienta poprzez wypełnienie polecenia przelewu i nadanie go w placówce banku lub na poczcie.

Kontakt

Dostałeś pismo z Departamentu Windykacji i chcesz porozmawiać lub chcesz zawrzeć ugodę:

600 400 173

w godz.: pn.–pt. 8:00 – 20:00,
sob. 9:00–15:00
(koszt usługi według taryfy operatora)

Zawarłeś ugodę i chcesz porozmawiać:

600 400 467

w godz.: pn.–pt. 8:00 – 20:00,
sob. 9:00–15:00
(koszt usługi według taryfy operatora)

Wolisz abyśmy to my zadzwonili:

Wyślij SMS o treści "Kontakt" pod numer

606 660 753

(koszt usługi według taryfy operatora)

Wyślij e-mail

Formularz do pobrania

Pełnomocnictwo