Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator
Administratorem danych Użytkowników Aplikacji pod nazwą „ProviGo”, w tym również danych dotyczących urządzenia, z którego korzysta Użytkownik w celu realizacji Usług jest Provident Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Inflancka 4A (00-189 Warszawa), (dalej „Provident”).Dane kontaktowe
Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres email: bok@provident.pl, telefonicznie pod numerem 600 400 101 (koszt połączenia według taryfy operatora) lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: IOD@provident.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Administrator przetwarza Pani/Pana dane w związku z realizacją usług drogą elektroniczną, w zakresie i celu w jakim udzielił/a Pan/Pani zgody oraz na podstawie przepisów prawa i prawnie uzasadnionych interesów administratora danych.
Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w następujących celach:
• związanych z zawarciem i wykonaniem umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym użytkowania Aplikacji;
• dokonania wstępnej oceny zdolności kredytowej, sprawdzenia dostępności oferty kredytu konsumenckiego i udzielenia odpowiedzi poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy - w przypadku wysłania przez Panią/Pana przy użyciu Aplikacji zapytania o ofertę kredytu konsumenckiego;
• marketingowych, z wykorzystaniem profilowania – w trakcie trwania umowy, jako prawnie uzasadniony interes Provident i za zgodą Użytkownika po spłacie kredytu konsumenckiego lub gdy nie dojdzie do jej zawarcia;
• marketingowych, z wykorzystaniem profilowania, które dotyczą produktów i usług oferowanych przez firmy współpracujące z nami – na podstawie Twojej zgody;
• analitycznych, dowodowych i archiwizacyjnych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Provident.
Źródło danych
• Dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Pana/Pani podczas:
− rejestracji i użytkowania aplikacji
− składania wniosku o kredyt konsumencki;
• Aplikacja pobiera informację z Urządzenia Mobilnego dane cyfrowe, np. adres IP, dane dotyczące sesji i urządzenia, z którego korzystano; Jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę, aplikacja może pobierac również informacje o statusie weryfikacji skonfigurowanego przez Pana/Pani odcisku palca (odcisk palca nie jest przetwarzany przez Provident).
Odbiorcy danych
W zależności od celu przetwarzania Pani/Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora m.in. dostawcom usług w zakresie utrzymania systemów informatycznych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.
Przekazywanie danych do państwa trzeciego (poza EOG)
Pani/Pana dane będą przekazywane do podmiotów przetwarzających, znajdujących się w Wielkiej Brytanii, tj. poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Odbywać się to będzie tylko pod warunkiem zastosowania zabezpieczeń i środków ochrony prawnej, które są zgodne z przepisami RODO. Może Pani/Pan uzyskać informacje dotyczące zastosowanych środków ochrony składając wniosek na dane kontaktowe wskazane powyżej.
Okres przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane będą przetwarzane:
• przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, umowy kredytu konsumenckiego lub innych tytułów;
• w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania jest zgoda – do czasu jej wycofania lub przez okres na jaki została udzielona;
• historia i treść kontaktów z Doradcą Klienta Provident prowadzonych z użyciem Aplikacji będzie przechowywana przez rok daty kontaktu lub od zakończenia świadczenia usług drogą elektroniczną w Aplikacji.
• do czasu uwzględnienia uzasadnionego sprzeciwu na przetwarzanie danych.
Prawa osoby, której dane osobowe dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania w tych celach.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy pożyczki lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie elektronicznym. Prawo do przeniesienia obejmuje dane dostarczone przez Pana/Panią Administratorowi i przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi danych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
Informacja o dobrowolności albo wymogu podania danych
Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Podanie danych osobowych do celów marketingowych jest dobrowolne.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
W przypadku wysłania przez Panią/Pana przy użyciu Aplikacji zapytania o ofertę kredytu konsumenckiego, decyzję o możliwości udzielenia kredytu konsumenckiego Administrator podejmuje w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka). Skutkiem tego jest automatyczne przekazanie sprawy do dalszej obsługi albo odmowa udzielenia kredytu konsumenckiego. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz zakwestionowania decyzji podjętej w sposób zautomatyzowany poprzez dane kontaktowe wskazane powyżej.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania w tych celach.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy pożyczki lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie elektronicznym. Prawo do przeniesienia obejmuje dane dostarczone przez Pana/Panią Administratorowi i przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi danych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
Informacja o dobrowolności albo wymogu podania danych
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
W przypadku wysłania przez Panią/Pana przy użyciu Aplikacji zapytania o ofertę kredytu konsumenckiego, decyzję o możliwości udzielenia kredytu konsumenckiego Administrator podejmuje w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka). Skutkiem tego jest automatyczne przekazanie sprawy do dalszej obsługi albo odmowa udzielenia kredytu konsumenckiego. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz zakwestionowania decyzji podjętej w sposób zautomatyzowany poprzez dane kontaktowe wskazane powyżej.